فن بدل دیپ فیکی، بعد از مناظره روشنگر!

ماجرای مناظره آقایان حامد کاشانی و سلیمانی اردستانی، برای جریان انحراف و تحریف که خود را نواندیشان دینی وانمود می کرد، بسیار گران تمام شد.
آنها پیش از این وانمود می کردند که بر سر مسلمات و مقدسات اسلامی، به ویژه اهل بیت علیهم السلام استوار هستند و صرفا بر سر برخی مسائل فرعی، اختلاف قرائت دارند.

اما حالا یکی از همان ها به عنوان عضو گروهک “مجمع محققین و مدرسین حوزه” (گروه موازی سازی شده در مقابل جامعه مدرسین/ مرتبط با باند مهدی هاشمی)، آزار و اذیت دیدن و و جراحت و شهادت حضرت زهرا (س) را انکار می کرد!
این، برای شبکه سیاسی دو رو، هزینه ای گزاف محسوب می شد. شبکه التقاطی و بی صداقتی که در انتخابات سال ۱۳۷۶ با شعار “سلام بر سه سید فاطمی/ خمینی و خامنه ای، خاتمی” به عوام فریبی پرداختند.
همچنین سال ۱۳۸۸، موسوی را به میدان آوردند و روی سیادت وی و نخست وزیر دوران امام و دفاع مقدس بودنش مانور دادند که البته به روسیاهی حمله به مساجد، هیئت ها و کتیبه های عزا در روز عاشورا انجامید.

یکی از همان مدعیان نواندیشی، مدت ها بود مجروحیت و مظلومیت و شهادت حضرت زهرا (س) را انکار می کرد، بی آنکه صدایی از دارو دسته خاتمی و مدعیان اصلاحات و اسلام رحمانی به اعتراض بلند شود.
اما مناظره اخیر، آن هم درباره یک ماجرای تاریخی که دانش طرفین و اسناد و مدارک و منابع تاریخی، حرف آخر را در آن می زد، به سرشکستگی کامل برای شبکه انحراف و تحریف تبدیل شد؛ شبکه ای که سلیمانی اردستانی عضو حلقه مرکزی اش بود.
دانش بالای آقای کاشانی و بیسوادی و مهمل گویی آشکار آقای سلیمانی، چنان طرف پیروز مناظره را برجسته کرد که حتی خاتمی، مجمع مدرسین و مهاجرانی و… راهی جز اعلام برائت نیافتند.

در عین حال، پس از این مناظره روشنگر که ملت مسلمان را نسبت به ماهیت جریان التقاطی هوشیار کرد، کارفرمایان آن جریان، سعی کردند تصویری وارونه از آن شکست در مناظره بسازند.
اما با کدام شگرد؟ فالوئر سازی برای سلیمانی اردستانی در پایام رسان های مجازی! تا هم به او و مشابهانش روحیه و پاداش (!) بدهند و هم مخاطب را بفریبند که انگار سلیمانی در مناظره پیروز شده و فالوئر یافته است!
با این وجود، اهل فن می دانند که هم افزایش فالوئر و حتی تعداد بازدید ها، در فضای مجازی کاملا قابل دستکاری است و حتی به یک شغل کلاهبردارانه در فضای مجازی تبدیل شده است.
اما فراتر از این کلاهبرداری رایج، شبکه سازمان یافته خارجی هم وجود دارد که پس از شکست اسرائیل در جنگ ۱۲ روزه لو رفت.

روزنامه های هاآرتص و‌ دمارکر به علاوه موسسه‌ Citizen Lab دانشگاه تورنتو، دو ماه قبل فاش کردند که اسرائیل از شگردهای دیپ فیک برای ضریب دادن دروغین به رضا پهلوی در فضای مجازی استفاده کرده است:
“بخشی از حمایت‌های آنلاین از رضا پهلوی، در جریان جنگ ساختگی بوده و از سوی شبکه‌ای از حساب‌های جعلی فارسی‌زبان مستقر در اسرائیل و با بودجه نهادهای وابسته به دولت نتانیاهو هدایت می‌شد.
این کمپین، شامل هزاران حساب و ربات فارسی زبان، اندیشکده‌ها و مؤسساتی بود که مستقیماً توسط اسرائیل تأمین مالی می‌شدند، اما خود را ایرانی جا می زدند.
این عملیات گسترده‌، شامل نفوذ دیجیتال وایجاد هزاران حساب جعلی و به‌کارگیری تکنیک‌های دیپ‌فیک و ارتش سایبری در شبکه‌های اجتماعی می شد و در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و X فعال بود”.

اجمالا اینکه شکست آشکار شبکه تحریف در یک مناظره شفاف و ضابطه مند، هزینه گزافی برای این شبکه داشته و با شعبده بازی های مجازی، قابل رفع و رجوع و کتمان نیست.

محمد ایمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *